Urodzinowe poszewki w pingwiny

W poniedziałek mój współlokator ma urodziny, a ponieważ jest wielkim fanem pingwinów razem z moją kumpelą postanowiłyśmy zorganizować mu pingwinowy prezent. Padło na poszewki na poduszki.

Wybrałyśmy odpowiedni materiał. Jest to dresówka pętelka z Fabryki Małych Cudów. Kupiłam 0,5m bieżącego. Materiał ma szerokość 180cm więc tyle w sam raz wystarczyło na dwie poszewki 40cm x 40cm. Pierwszy raz szyłam coś z dresówki, ale nie było aż tak źle 😉

material

Do tego poduszki z JYSK’a:

pustepoduszki

Ok, czyli wszystko gotowe. No dobrze, ale jak to zrobić? Tutaj z pomocą przyszła Ania z ,,Co Za Szycie?” i jej tutorial. Główną zaletą jej podejścia, jest brak konieczności wszywania zamków, guzików, itp. Poszewki powstają całkiem szybko nawet przy małym doświadczeniu szyciowym 😉

Zaczęłam od skrojenia materiału. Było to średnio przyjemne, bo dresówka się trochę wywija, trochę nie układała. Musiałam tylko zwęzić otrzymany materiał o ok. 15 cm (dostałam troszkę więcej niż zamawiałam 😉 ), więc zmierzyłam w kilku miejscach spięłam szpilkami i odcięłam zbędny kawałek. Szerszą część przecięłąm na pół. Powstały mi dwa prostokąty, tak mniej więcej, 41 cm x 90 cm.

Kolejnym krokiem było podłożenie węższych boków prostokątów. Najpierw je zaprasowałam, a potem przeszyłam.

Teraz trzeba było dobrze złożyć materiał, aby poszewka się ,,domykała”. Główna zasada szyciowa ,,Prawa do prawej!”. przedzszyciem1

Przypięłam szpilkami, przeszyłam boki i gotowe! Nie obrzucałam zygzakiem ani w żaden inny sposób, na razie za bardzo mi to nie wychodzi, a dresówka się nie strzępiła za bardzo. Oto gotowa poszewka:

I ubrane poduszki! ^^

gotowepoduszki1

Nam się mega podobają, mam nadzieję, że naszemu koledze również przypadną do gustu 😉

2 uwagi do wpisu “Urodzinowe poszewki w pingwiny

Skomentuj

